presentation av mig och korfattat om min "rid historia"!

Jag heter Ida, jag är 15 år och går i åttan på kanalskolan. Jag älskar hästar som alla redan vet, älskar också att vara med mina kompisar och älskar godis och annat gott! Men är helt sjukt rädd förr möss och råttor. Vad mer behöver ni veta asså???

 Jag började rida när jag var sju år på skellefteå rid klubb. När jag var tio år red jag fortfarande där men började också sköta om och rida Sagas lilla russ Dux. Han lärde mig massvis och är världens snällaste b-ponny.  Men när jag var tolv och ett halvt år ungefär började jag känna mig lite lång på Dux. Detta var 2009 och i oktober slutade jag rida Dux och fick hem min älskade Toppan efter att ha provridit fem små kusar! Det vart också sista terminen på ridskola och jag och Toppan red istället för instruktör en gång i veckan och även helg kurser ibland! =) Tillsammans med Toppan har jag utvecklats massvis och vi har precis som andra haft massa med och mot gångar. Vi har tävlat upp till Lb och nu i år blire även La om planerna går som planerat! Vill ni veta mera är det bara att fråga!!!



jag till vänster och maja till höger typ sju år gammla! ↑



Jag och Toppan på marianne-träning i höstas ↑

Kan rota fram gammla rid bilder någon gång i framtiden!

/Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0